Terug naar overzicht

Het customer support team: “Mobis is een groot bedrijf, maar je hebt niet het gevoel dat je een nummer bent”

customer support team

Het takenpakket van ons customer support team is enorm breed, maar wat hen het meest drijft aan hun job is om onze klanten verder te helpen. De dames van dit team vertellen je graag wat ze het fijnst vinden aan hun job en aan het werken bij Mobis.

 

Brede job die blijft groeien

Els: “Ik werk nu 21 jaar bij Mobis. Destijds begon ik als receptioniste en later sloot ik me aan bij het customer support team. Wij zijn de ‘klantendienst’. Elk teamlid heeft haar eigen klantenportefeuille die we van A tot Z opvolgen voor elke vraag die onze klanten hebben.”

Silke: “17 jaar geleden begon ik net als Els aan de receptie, maar dat bleek niets voor mij te zijn. Gelukkig kon ik ook doorstromen naar dit team. Een heel fijn team waar elke dag anders is! We volgen de leveringen en bestellingen van onze klanten op, maar ook met annulaties en prijsvragen staan we hen bij.”

Kathleen: “Mijn avontuur bij Mobis begon 3 jaar geleden. En jawel, ook ik startte op een andere afdeling: inventory management. Maar zoals je merkt, maakte ik snel de switch en zit ik nu op de juiste plaats. Mijn jobinhoud is sindsdien al mooi verbreed. Zo zijn er bijvoorbeeld constant nieuwe uitdagingen en soms andere markten om te verkennen.”

Silke: “Onze job is in al die jaren zeker geëvolueerd. Je groeit sowieso in je positie, maar ook de systemen en veiligheid gaan erop vooruit. Daarnaast stimuleert Mobis z’n werknemers om opleidingen te volgen.”

Els: “Elk jaar vindt de Parts Conference plaats. Een meeting van de top 5 Mobis-landen met presentaties en activiteiten. Tot voor kort was dit voor ons team een ver-van-ons-bedshow, maar sinds vorig jaar mag er telkens één iemand van ons team bij zijn. Heel mooi dat we die kans krijgen.”

Grootste drijfveer? Sterke band met elkaar én met klanten

Els: “Een van de fijnste punten aan onze job is ons uitgebreide takenpakket. Ik doe het nu al zo lang en doe het nog altijd graag. Je bouwt ook écht een band op met je klanten doorheen de jaren. Het zijn geen vreemden voor ons.”

Silke: “We worden niet alleen geapprecieerd door onze werkgever, maar ook door onze klanten. Toen een van hen zei dat als ze onder de 500 backorders zaten ze een taart zouden leveren, leverden ze effectief een taart. En wanneer ik door een moeilijkere periode ging of mama werd, stuurden ze mij een kaartje en bloemen.”

Kathleen: “Telkens wanneer we oplossingen voor hen kunnen bieden waardoor ze tevreden zijn, geeft ons dat enorm veel voldoening. Uiteraard geven we ook binnen ons team elkaar steun en raad. En we organiseren al eens graag samen een etentje om de batterijen weer op te laden.”

 

Alles is bespreekbaar

Silke: “Mobis is een enorm attente werkgever. Het zit ‘m in de kleine dingen. Toen het eerder dit jaar stevig sneeuwde, krijgen we een mail waar instaat dat veiligheid boven alles gaat en we thuis mogen werken. En met Pasen, Sinterklaas en onze verjaardag staan er attenties op ons bureau.”

Kathleen: “De glijdende uren en de mogelijkheid om thuis te werken zijn een heel fijne optie. Zeker wanneer je kinderen hebt. Mobis heeft veel begrip voor ons als werknemer. Het is een menselijke organisatie waar alles bespreekbaar is. Ondanks dat het een groot bedrijf is, heb je niet het gevoel dat je een nummer bent.”

Els: “We merken dat ze bij Mobis flexibel en begripvol zijn. En dat is zeker niet in alle bedrijven zo. Het is een jong bedrijf met jonge teams en een management waarbij de deur altijd openstaat. Ze zitten onder het volk. Een groot pluspunt als je het mij vraagt!”

Stuur je loopbaan de juiste richting uit! Ontdek onze vacatures

Vacatures